Årsmöte 2022 15/2 18.00

20 JAN 2022 00:15
Kallelse till årsmöte Timrå Enduro. Vi startar 18:00 och siktar på att bli klara 20:00. FB-room bokat från 17:45 för att alla ska kunna testa tekniken.
  • Skapad: 20 JAN 2022 00:15

Motion från styrelsen

Förslag på ny miljöpolicy

Bakgrund:
När vi städade Torsboda så var det tydligt att soptunnan inte tömts på många år.
Att införa en miljöstation på Bräntberget blir inte enkelt då det inte får förvaras brännbart material under EON:s kraftlina och att det ligger en återvinningsstation någon km därifrån.
Men det är oklart om Svemo godkänner att vi inte har miljöstation... men skulle de inte göra det får vi ha ett kompletterande årsmöte med justering av vår miljöpolicy.
Nuvarande miljöpolicy
Timrå Enduros Miljöpolicy
Miljöinformation ligger i depån.
Miljöpolicyn skall utgöra grund för vårt miljöarbete och vår verksamhet skall följa SVEMO Miljöpolicy
Styrelsemötet ska ta upp miljön och ev avvikelser ska redovisas i protokollet från årsmötet.
Vid hantering av miljöfarliga vätskor ska detta ske på utvisad plats där det finns uppsamlingskärl för olja och glykol. Miljömatta ska användas vid hantering av bensin, olja glykol. Timrå Enduro ska i samband med verksamheten alltid tänka på det alternativ som medför minsta möjliga påverkan på den yttre miljön
Alla ska medverka till bästa miljö genom ett aktivt miljötänkande och påpeka brister.

Förslag på ny miljöpolicy Timrå Enduro

Timrå Enduros Miljöpolicy

Styrelsemötet ska ta upp miljön och eventuella avvikelser ska redovisas i protokollet från årsmötet.
Vid hantering av miljöfarliga vätskor såsom tankning, påfyllning av olja eller glykol så ska detta ske på miljömatta.
Varje förare ska ha med material för att kunna absorbera motsvarande mängd olja som finns i motorn på sitt fordon vid ett haveri.
Exempel på oljesanerande material är så kallad oljekudde som används i båtar, oljeabsorptionsmatta eller oljeabsorptionsmedel.
Varje förare på banan ansvarar för att miljöfarligt material deponeras på godkänd återvinningscentral samt att allt material som tas med till banan även tas med därifrån.
Skribent: Stefan Nilsson
E-post: This is a mailto link

Postadress:
Timrå EK - Motorcykel och Snöskoter